Bonjour Paris

Jag har sån lust att åka någonstans.
Jag gillar Paris.
Jag gillar fransmän och deras dekadans.
Jag gillar kulturen och språket.
Kan bero på att jag bott 2 år av mitt liv i landet.
Det påverkade mig. Enormt positivt.
Jag har kunnat flytande franska. Men den försvann.

Paris är en fin stad. En bra stad.
Och jag vill ta med alla som inte varit där
som jag känner och leva loppan.

För jag är lite trött på den här gråa och stillastående vardagen.
Om jag inte hittar på nåt snart blir jag en zombie.
Jag tycker inte om leda och slentrian.
Jag är för rastlös. Och jag har tråkigt.
Och den här bloggen blir tråkig om jag måste fortsätta vara rastlös.
Sålänge får ni se lite gamla parisbilder att vila ögonen på:



Paris från Sacré Coeur



Glaspyramiden - Louvren



Såhär såg det ut lite varsom. Så himlans fulvackert



Min vän Rebecca på hotellrummet. Det blev mycket Heineken och vin ur små flaskor



Dom små kullerstensgatorn är allra finast



Fruktaffärerna lyser upp den februarigråa dimman som hänger över staden



Hard rock café är faktiskt det mest fantastiska stället.
Speciellt deras nachotallrikar och frusna jordgubbsdrinkar.





Vi hängde i baren och pratade med en väldigt hygglig fransman, minsann



Dom sålde smirnoff ice i avlånga burkar. Väldigt gott att dricka ur martiniglas uppenbarligen.

Det var lite från våran Parisresa förra året. Hoppas det smakade.
Au revoir!


Kommentarer
Postat av: miriam

2009-09-02 @ 15:20:41
Postat av: miriam

oj, råkade skicka iväg ett blankt fält...



ville bara säga att dina paris bilder är ljuvliga. min favorit stad i europa!

2009-09-02 @ 15:21:53
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Hanna

Åh tack så mycket Miriam :)

Ja min med än så länge!

2009-09-02 @ 16:44:05
URL: http://farbrorfrans.blogg.se/
Postat av: jennifer,

jag har drömt om paris i så många år nu. måste se till att ta mig dit en vacker dag

2009-09-06 @ 10:56:33
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: moa

vad mysiga bilder! :)

2009-09-07 @ 22:02:24
URL: http://ingetarlogiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0